La Mallada del Llop per la Canal

09/11/2017

Aquesta vegada ens desplacem al Comtat, concretament a Famorca, des d'on farem una bonica i espectacular ruta circular de poc més d'onze quilòmetres per una de la serres més impressionants del nostre territori: la Serrella.
Des del mateix poble anirem pel camí de la Rabosa buscant el sender que puja al coll d'entrada del barranc de la Canal. Remuntarem aquest espectacular barranc i arribarem a la Mallada del Llop i posteriorment al Morro del Regall.
Des del Morro del Regall baixarem fins a la plana del Noguer on visitarem la nevera i la Font del Noguer. Des de la plana el sender ens baixarà en continu zig-zag passant per diverses casetes utilitzades per a la canalització de l'aigua fins a Famorca.
És una ruta amb una certa dificultat, no la recomanem a persones que tinguen poca experiència a la muntanya o que no disposen d'un bon estat físic.

Famorca - La Canal - Pouet de la font del Cantal - Pouet de la font del Noguer - Mallada del Llop - Pic Serrella - Nevera de la font del Noguer - Font del Noguer - Sester - Famorca

Deixarem el cotxe i començarem la ruta al mateix poble de Famorca. No tindrem molts problemes per aparcar

De seguida veurem un panell i uns senyals, encara que no fan referència al nostre recorregut, són del PR-CV 168. Nosaltres tindrem que anar cap amunt per la carretera asfaltada que veiem a la foto

Seguirem aquesta carretereta durant aproximadament huit-cents metres sense fer cas als possibles desviaments i començarem a caminar, envoltats d'oliveres, per pista. Al final del camí la pista s'acabarà convertint en un sender que començarà a pujar muntanya amunt

Aquest nou sender ens conduirà, en no arriba a dos quilòmetres i mig, entre llargues costeres, ziga-zagues i creuant un parell de barrancs directament a la canal

Conforme ens anem aproximant al barranc de la canal les vistes van millorant

Castell de Castells

Famorca i la serra d'Alfaro

La Penya Alta de la Xortà

Finalment, arribarem al xicotet coll que serveix d'entrada a la canal

La veritat que és tot un espectacle, és impressionant, sobren les paraules. Destaquen les grans crestes calcàries, formant parets de dimensions considerables a dreta i esquerra

La Canal

Des d'ací també tindrem molt bones vistes de la serra d'Aitana, la serra Gelada i la vall de Guadalest

El sender ens baixarà directament a la canal. A partir d'ací seran uns dos quilòmetres de recorregut cap amunt on és difícil no sentir-se xicotet al costat de les impressionants parets verticals que ens envolten, és una passada. És com si de sobte ens haguérem transportat a un altre món

El camí no té pèrdua, seguirem el sender cap amunt gaudint d'aquest privilegiat enclavament. Ens trobarem amb un parell de neveres: el pouet de la font del Cantal i el pouet de la font del Noguer. Nosaltres ens ho prenem amb calma, gaudint de la pujada i de l'espectacularitat del paisatge.
També hem de dir que la pujada ens farà suar un poc, és una bona costerota cap amunt.
Deixe ací unes quantes fotos de la pujada:

Pouet de la font del Noguer

Una de les enormes parets verticals de la canal

A les nostres esquenes la Xortà

L'últim tram de pujada cap al coll

Finalment, després de suar un poquet arribarem al coll que marca el final de la canal

Una vegada ací remuntarem un poc i pujarem a mà esquerra per una senda prou difuminada. Hi haurà trams on bàsicament pugem camp a través, recomanem anar fent ziga-zagues per a pujar amb més facilitat

Arribarem a la part de dalt i les vistes s'ampliaran molt més, caminant uns quants metres ja veurem el vèrtex geodèsic de la Mallada del Llop, estem a 1360 metres

L'embassament de Guadalest, Aitana, la serra de Mariola, el Benicadell, el Mondúver, el Puig Campana, la serra Gelada, el Montgó, Segària, la Mediterrània...

Seguirem per la cresta deixant darrere el vèrtex geodèsic, aquest tram no te massa complicacions

Al voltant d'un quilòmetre després ens trobarem amb el Pic de Serrella o Morro del Regall, 1319 metres, està marcat amb una fita de pedres

Vistes privilegiades també des d'aquest punt

La serra de Mariola, Almudaina i el Benicadell

La joia de la corona de la Serrella: El Pla de la Casa

Continuarem cap avall seguint marques de GR (roges i blanques)

Arribarem a una espècie de coll i girarem a la dreta per un sender que ens baixarà cap a la plana del Noguer, on està la nevera i la font del Noguer

El sender ens portarà directament a la nevera

Més avall trobarem la font del Noguer

Des de la font, el sender passarà primer pel costat d'un abric per al bestiar i baixarà en continu zig-zag passant per diverses casetes utilitzades per a la canalització de l'aigua

Al final la senda creuarà el barranc i morirà en la pista per la qual hem iniciat la ruta

Des d'ací, en un tres i no res, arribarem a Famorca, al cotxe i al final de la ruta de hui.