El Molló de la Creu

Aquesta vegada ens desplacem a la Safor, concretament a Benirredrà, des d'on farem una fantàstica ruta que ens portarà al cim de la serra Falconera: el Molló de la Creu.
Malgrat la seua escassa altura aquesta modesta muntanya es converteix en un fascinant mirador de la Safor, sense tenir res a envejar als dos colossos comarcals, ni al Mondúver ni a la serra de la Safor.
Segur que moltes vegades l'heu vist, o bé des de la carretera o bé des de Gandia, la seua silueta no passa desapercebuda per a cap amant de les muntanyes, per als no aficionats simplement s'alça com un tossal més, però per als que ens agrada caminar entre muntanyes es planteja com una curiosa muntanya amb un perfil punxegut a on el seu cim sembla totalment inaccessible, però veurem que no és així. El recorregut que vos descrivim a continuació ens permetrà accedir fins al seu punt més alt, és tracta d'una preciosa i senzilla ruta.

Benirredrà - Urbanització l'Algar - Molló de la Creu - Urbanització l´Algar - Benirredrà

La ruta de hui comença en Benirredrà, nosaltres vam aparcar al final del Carrer Ample. Si hem aparcat en aquest carrer, al final del mateix ens apareix un caminet asfaltat envoltat per camps de conreu i bancals, per ací és per on haurem d'anar. Encara que nosaltres hem començat ací, si voleu caminar menys o no caminar per carretera podeu començar la ruta des de la urbanització l'Algar.
Com podem observar en aquestes tres imatges des de diferents llocs de la Safor, el Molló de la Creu es situa com a un fantàstic mirador de tota plana de la Safor, domina des de Gandia fins al Montgó, el que ens permet gaudir d'unes de les millors vistes de la comarca

La serra Falconera amb el Molló de la Creu des de l'alt de les Àguiles de Ròtova

El Mondúver i la serra Falconera amb el Molló de la Creu des de la Cuta

El Molló de la Creu des del Mondúver

La Penya Foradada, el Molló de la Creu i el Mondúver des del caminet asfaltat

Per aquest caminet asfaltat, en uns cinc-cents metres, arribarem als túnels que passen per baix de la nacional i l'autopista, els creuarem

Túnel de l'autopista

En passar els túnels continuarem cap a la dreta i la carretera ens portarà, en un quilòmetre o quilòmetre i mig, directament a la urbanització l'Algar

La Penya Foradada des del camí

Entrada de la urbanització

Seguirem per la carretera asfaltada fins a arribar a la primera revolta de la urbanització, en aquest moment ens apareixerà una pista envoltada de pins, continuarem recte per ella

La pista per la qual ens desviem

El recorregut per aquesta pista durarà més bé poc, als dos-cents metres ens desviarem cap a la dreta per un un xicotet mur de roques, està marcat amb marques blaves i algunes marques de PR. Passarem per damunt i començarà la senda. A partir d'ací i tenint compte tot l'asfalt que hem xafat per on veníem sembla que ens endinsem en un altre món, és un barranc inesperadament bonic, aquestes rutes tan a prop de la mar, tan desconegudes per a tanta gent, aquests racons màgics, fora de les grans aglomeracions dels pobles costaners de la comarca; són aquests llocs i paratges els que et fan voler la muntanya

Desviament a senda

A partir d'ací anem a pujar pel frondós i bonic barranc de les Escaletes. Primer remuntarem una espècie de pedrera i en un tres i no res estarem caminant barranc amunt per senda, senda amb pedra solta en alguns trams

Espècie de pedrera d'arenilla

Sender del barranc de les Escaletes

Un dels laterals del barranc

El frondós i preciós barranc de les Escaletes

A partir d'ací començarem a pujar suaument sense pausa fins arribar a un pontet de pedres que ens donarà accés al Pla de Bancalets

Pontet de pedres

Quan arribem al Pla ja tindrem a la vista el Molló de la Creu, des d'ací pareix molt més accessible. De d'aquest punt sembla i creurem que l'objectiu ja està aconseguit, però no és així, encara haurem de fer alguna revolta per arribar fins al seu cim

El Molló de la Creu des del Pla de Bancalets

La Mediterrània i el barranc del Molló des del Pla de Bancalets

El Pla de Bancalets des del sender que ens pujarà a la part oest de la serra

Caminarem un poc sobre planet i el sender ens anirà portant cap a l'esquerra perdent de vista la costa en aquest tram, el sender ens pujarà cap al vessant oest de la serra on se'ns presentaran al davant la Marxuquera, la serra Grossa, el Benicadell i el Montcabrer entre altres

Sender que ens pujarà a la part oest

La Marxuquera

El Benicadell i el Montcabrer

Ara, el sender ens portarà rectes en direcció nord per la part oest de la serra fins que de repent trencarà a mà dreta cap a la part est i ens portarà a un xicotet coll on se'ns presentarà al davant el tram final de pujada

Sender del vessant oest de la serra

Sender cap al xicotet coll

L'últim tram de pujada des del coll

Des del coll farem un parell de ziga-zagues i arribarem al cim. A la part alta tindrem el vèrtex geodèsic i un piló amb un tros de ferro que en algun dia va ser una creu, es diu que la caiguda d'un llamp la va deixar així.
Malgrat la seua escassa altura, només 456 metres, el Molló de la Creu ens ofereix unes vistes privilegiades, res a envejar a les muntanyes diàniques més altes
El Mondúver, el Montgó, Segària, el Circ de la Safor, el Montcabrer, el Benicadell, la Mediterrània, tot un espectacle.
Pots arribar a marejar-te donant voltes mirant tanta cosa, és impressionant.

El vèrtex geodèsic del Molló

El piló que en algun moment va ser una creu

Gandia i el Montgó

Cullera i la serra de Corbera

El Mondúver

El Benicadell i el Montcabrer

El Circ de la Safor

La serra Falconera

Després de gaudir d'aquestes espectaculars vistes tocarà baixar, ho farem pel mateix camí pel qual hem pujat, en poc més de quatre quilòmetre tornarem al cotxe i al final de la ruta de hui.