La Serra Gelada

17/05/2014

Aquesta vegada ens desplacem a la Marina Baixa, concretament a la serra Gelada. Aquesta impressionant muntanya està formada per un relleu que s'alça abruptament sobre les planes de Benidorm, l'Alfàs del Pi i Altea, i dóna lloc, en el seu front litoral, a penya-segats de més de 300 metres que el converteixen en un paisatge únic. Esta serra i els fons marins que l'envolten, conformen un conjunt d'ecosistemes litorals de incalculable valor ecològic i ambiental; que junt a la riquesa cultural i històric del seu entorn, va portar a la seua declaració con a Parc Natural marítim-terrestre (el primer en la seua categoria) el 11 de març del 2005, abarcant una superfície total protegida de 5.564 hectàrees.
Anem a fer una travessia de poc menys de nou quilòmetres que ens portarà des de Benidorm fins a l'Albir gaudint durant tot el trajecte d'unes fantàstiques vistes dels espectaculars penya-segats i de la major part de la comarca, és una ruta molt recomanable

Benidorm - Creu de Benidorm - Alt del Governador - l'Albir

La ruta de hui comença al Carrer Sierra Dorada de Benidorm, aparcarem i començarem la pujada cap la Creu de Benidorm

La serra Gelada des de la serra d'Oltà

La serra Gelada des de Bèrnia

La serra Gelada des del Puig Campana

En aquest primers metres de ruta anirem per un carrer asfaltat que puja sense descans i sense pèrdua fins a la Creu

Carretera cap a la creu

La Creu de Benidorm

Bones vistes de Benidorm i del Puig Campana des d'aquest mirador

Benidorm des de la Creu

El Puig Campana i el Ponoig des de la Creu de Benidorm

El recorregut per senda comença darrere de la creu. La ruta que farem no té pèrdua, és un continu de pujades i baixades amb unes vistes impressionants, tant de tota la Marina Baixa com dels penya-segats, fins a arribar a l'alt del Governador.
    Deixarem a les nostres esquenes la creu i començarem a caminar per senda, deixarem un xicotet sender a mà dreta i un poc més a endavant començarem a pujar cap a la cresta

Primers metres de ruta per senda

L'illa de Benidorm

Una vegada feta la primera pujada ja veurem el nostre objectiu: l'alt del Governador (les antenes) i començarem a tindre unes fantàstiques vistes dels penya-segats

L'illeta de Penyes d'Arabí i l'alt de Governador

Més penya-segats

Espectaculars penya-segats

El Penyal d'Ifac des d'un dels penya-segats

D'ací a l'Alt del Governador el camí no té pèrdua, la senda està ben marcada, tenim marques de PR.
    Les pujades i baixades són contínues durant tota la travessia i les vistes molt bones

La serra de Bèrnia

La Marina Baixa, el Puig Campana, el Ponoig i la Xortà

Fent mirades al darrere veurem el que anem pujant i baixant i la singular forma de la Serra Gelada

El sender per on venim

Només una de les pujades és molt costeruda i a trams necessitem utilitzar les mans però no és complicat

Pujada molt costeruda

Amb l'alt del Governador ja al davant, peguem una mirada del recorregut

Fantàstics escalons que formen els penya-segats

L'espectacular perfil de la serra Gelada

L'alt del Governador i el Penyal d'Ifac

Als sis quilòmetres de ruta (aproximadament) els sender empalmarà amb un pista asfaltat que ens pujarà al punt mes alt de la serra Gelada, a 435 metres

En un tres i no res arribarem al vèrtex geodèsic

Bèrnia i la serra d'Oltà

La immensitat de la Mediterrània

Després de gaudir de les vistes passarem a l'altre costat de les antenes i començarem la baixada. Al principi és costeruda però amb bones vistes.
    Vam llegir i vore en alguns llocs que des d'ací podíem baixar directes al far de l'Albir però nosaltres no vam trobar el camí

Primers metres de baixada

Baixarem seguint les marques de PR, en alguns trams apareixen diverses sendes però crec que totes van cap al mateix lloc.
    La senda anirà endinsant-se i eixint de diverses pinedes fins a que finalment, després d'un quilòmetre i mig des de l'alt del Governador arribarem a una zona de pícnic

Una de les pinedes

Bèrnia i Oltà des del sender

Zona de pícnic

L'alt del Governador des del far de l'Albir

Ara ja només ens quedarà anar fins al Carrer l'Arabí per agafar un taxi o un bus que ens torne a Benidorm i al cotxe. Nosaltres vam tornar amb bus, val 1.5 € i en uns 15 minuts estàs en la platja de Benidorm.