dimecres, 21 de maig de 2014

La Serrella: La Mallada del LLop, el Pic de Serrella i el Pla de la Casa

21/05/2014

Ruta espectacular i preciosa passant per tres cims de més de 1300 metres de la Serrella. Pujarem a La Mallada del LLop, Pic de Serrella o Morro del Regall i al Pla de la Casa. A la Serrella la podem considerar els "Pirineus d'Alacant", paradís de la roca i de les pedreres, el seu perfil és el d'una serra allargada amb molts pics, enclavada entre les comarques del Comtat i la Marina Baixa, forma part a la vegada d'una alineació muntanyenca amb la serra de la Xortà. Farem una ruta d'uns 14 quilòmetres començant en el poblet de Fageca, passarem per Famorca, pujarem fins a la Cava de la Font del Noguer abans d'arribar a la Mallada del LLop, anirem per la seua cresta fins al Pic Serrella i arribarem després d'una bona pujada a la nevera i al cim del Pla de la Casa, punt més alt de la Serrella, per a tornar a Fageca pel Barranc del Moro, una ruta espectacular

Fageca - Famorca - Font del Noguer - Cava de la Font del Noguer - La Mallada del LLop - Pic de Serrella - Cava del Pla de la Casa - Pla de la Casa - Font del Moro - Fageca

Comencem la ruta a Fageca on tenim tot el poble per a poder aparcar

Ver mapa más grande

Al final d'aquest poblet de 100 habitants ens apareix a mà dreta una costera asfaltada la qual seguim, passarem per una font-àrea de pícnic

Més cap avall veurem un senyal, seguim en direcció Famorca, per aquest nou camí anirem entre bancals i en uns 20-25 minuts aplegarem. Famorca és un altre poblet amb mig centenar d'habitants

A Famorca no hi ha pèrdua, busquem l'únic carrer que va serra amunt

Els primers metres de pujada seran per un camí asfaltat que deixarem poc després per a començar a pujar per senda

Des d'ací fins a la Plana del Noguer la senda està molt clara, trobarem algunes fites de pedra i algunes marques blaves, no té pèrdua.
Anirem agafant altura per la zigzaguejant senda, la pujada és forta i dura

Les vistes van millorant. El Benicadell ens observa des de lluny

Famorca i la serra d'Alfaro

El Benicadell, la serra d'Almudaina, Benimassot i Fageca
Finalment i després d'una bona pujada arribem a la Plana del Noguer. Un impressionant paratge que les fotos no poden descriure, ens toparem amb la Font del Noguer i la Cava de la Font del Noguer

Seguim el nostre camí i ens dirigim per una senda-pedrera que apareix a l'esquerra de la Cava, anirem cap a un coll pedregós. Al costat d'aquest pedregar hi ha una sendeta, anem pujant per ací

Després de pujar, la senda baixarà un poquet cap a una mena d'esplanada xicoteta

Remuntarem un poc i pujarem a mà dreta per una senda difuminada cap a la Mallada del Llop

Una vegada dalt i caminant uns metres veurem el cim, estem a 1360 metres

L'embassament de Guadalest, Aitana, el Benicadell, el Puig Campana, la serra Gelada, la Mediterrània...

Seguirem per la cresta deixant darrere el vèrtex geodèsic, aquest tram no te massa complicacions

Al voltant d'un quilòmetre després ens trobarem amb el Pic de Serrella o Morro del Regall, 1319 metres, està marcat amb una fita de pedres

Quan passem el Pic de Serrella hem de seguir més o menys recte i començar a baixar per una costera empinada i pedregosa, anirem lleugerament cap a l'esquerra amb precaució.
Baixarem fins al barranc del Moro per un vertiginós runar o pedrissa en ziga-zaga. Quan arribarem baix d'aquesta pedrera enllaçarem amb la senda que ens portarà al Pla de la Casa

Mirant al davant vegem tot el que ens queda per pujar, vistes cap al Pla de la Casa

Mirant darrere vegem que hem fet una bona baixada

En arribar al fons del barranc empalmarem amb una senda que costeruda ella anirà enfilant-nos cap al pla, a partir d'ací la ruta és molt exigent, encara que la senda està senyalitzada amb marques de PR, la major part transcorre per pedrera
Seguint cap amunt arriba un moment en que la senda es convertirà en rocosa i tindrem diverses escales de sendes, no estarà clar per quina anar, amb intuïció i seguint la més gran anirem bé

Haurem d'estar atents i un poc més amunt girar a la dreta, està marcat amb un senyal, per anar encarant i enfilant la exigent pujada que ens espera, apareixen marques de PR

Des de baix impressiona molt

Tota aquesta pujada transcorre per pedrera, ascendint abruptament entre les roques. Intentem seguir les marques de PR o per on mes còmode se'ns faça anem tirant, ens ho prenem amb calma

En un bon ratet de pujada, la qual ens farà suar, arribem a un pla, el Pla de la Casa. Ens trobem primer amb la Cava del Pla de la Casa (per a pujar ací a baixar el gel...)

En aquest punt, girant a mà esquerra i seguint les marques de PR ascendirem fent una revolta, ja veurem la creu del cim, ja casi estem

Només ens queda una xicoteta trepada

Ja som al punt més alt, al quart punt més alt d'Alacant, a 1379 metres, on una creu metàl·lica decora el cim. Durant aquest últim tram i ací dalt arribes a entendre perquè diuen que és el lloc més semblant als Pirineus de les serres d'Alacant.
Vistes impressionants

Ara toca baixar. Baixarem per on hem pujat però ara anirem buscant, cap a l'esquerra, una senda que ens portarà pel barranc del Moro. La senda té marques de PR, és una baixada pedregosa

A la meitat del barranc trobem una fonteta amb aigua, la Font del Moro

Sense cap pèrdua i seguint la senda eixirem del barranc i empalmarem amb un camí, ara anirem entre bancals

En un tres i no res arribarem de nou a Fageca, al cotxe i al final de la ruta de hui.