dijous, 15 de maig de 2014

Del Port d'Albaida al cim del Benicadell

26/04/2014

Pujada al mític cim del benvolgut Benicadell des del Port d'Albaida. Frontera natural entre les comarques de la Vall d'Albaida al nord i el Comtat al sud i també llímit provincial entre València i Alacant. La serralada forma part del sistema muntanyenc format per les serres (d'oest a est) de la Solana, d'Agullent, el mateix Benicadell i d'Ador, ja quasi en el litoral Mediterrani. El seu cim alt està a 1.104 metres

Port d'Albaida - Nevera de Baix - Corral d'En Miquel - Nevera Benicadell - Benicadell - Corral d'En Miquel - Nevera de Baix - Port d'Albaida

Començarem la ruta al Port d´Albaida, en una esplanada amb diverses senyalitzacions

Ver mapa más grande

Aparquem el cotxe ací, hi ha molt de lloc

Al marge dret comença la senda que sense pausa començarà a endinsar-se serpentejant al barranc

Al poc de temps apleguem al primer encreuament de camins

Anem en direcció al Cim del Benicadell, seguirem pujant poc a poc sense pausa alguna.
Un quilòmetre i poc després ens trobem amb la primera de les neveres, és la Nevera de Baix

Remuntant cap a l'esquerra està el Corral d´En Miquel i a partir d´ací empalmem amb una pista forestal per a seguir pujant

Mes amunt trobarem el desviament que va cap a Otos, nosaltres seguim per la senda de la dreta cap a l´Alt del Benicadell.
Es queda darrere la pista forestal i comencem a caminar per senda, en alguns trams una senda ben penjada

Podem apreciar a la llunyania les siluetes del Mondúver i del Penyalba

Seguint senda amunt aplegarem a la Nevera del Benicadell, es tracta d'una construcció de planta circular amb 13 metres de diàmetre exterior. El mur perimetral, d’uns 2 metres d’alçada i un gruix d’uns 1.3 metres, presenta quatre portes d’arc de mig punt orientades als punts cardinals. El pou, de 10.2 metres de diàmetre i 7.9 metres de profunditat

Des de la Nevera podrem veure amb claritat l´empinada senda que ens conduira al cim

Remuntada l´empinada senda i descansant un poc a l'ombra de la figuera que hi ha dalt ens enfilem a l'últim tram de la pujada. Ens queda la cresta final, un tram un poc aeri no molt complicat que salvem amb compte

Ja estem al cim, a 1104 metres, a un costat panoràmiques de la Vall d´Albaida, a l´atre el Comtat i el Montcabrer, més enllà la serra d´Aitana i a la costa el Penyalba i el Mondúver...

A l'hora de baixar al Port d´Albaida ho farem pel mateix recorregut de pujada.