La font del Sister i el pic Ventura

24/09/2017

Aquesta vegada ens desplacem a l'interior de la Safor, concretament a Ador, des d'on farem una bonica ruta circular de poc més de sis quilòmetres i mig apta per a tots els públics per la serra d'Ador, aquesta serra és una xicoteta alineació muntanyenca que divideix les aigües dels rius Vernissa i Serpis.
Des del mateix poble partirem a través de la Senda del Sister a la recerca de la font del mateix nom, ubicada en un paratge tranquil i fresc envoltat d'abundant vegetació. Passarem per les Pedres Campana, unes pedres que si les colpegem amb un tros de roca reprodueixen el so de les campanes i gaudirem d'unes de les millors vistes que podem trobar a la Safor des del pic Ventura. És un recorregut molt recomanable que ens sorprendrà per la seua frondositat.

Ador - El Terrer - Font del Sister - Pedres Campana - Corrals - Pic Ventura - Ador

Aparcarem i començarem la ruta al mateix poble d'Ador, concretament al carrer Calvari. Baixarem per aquest mateix carrer, girarem a l'esquerra i de seguida veurem un senyal de la ruta,  anem a l'esquerra i cap amunt

En aquest primer tram anirem entra casetes seguint les marques de SL fins a trobar-nos amb el panell de la ruta.
Anem a realitzar la totalitat de la ruta que veurem en el panell afegint la pujada al pic Ventura, aquesta pujada no revesteix de cap dificultat i les vistes que tindrem des d'allí dalt són espectaculars

Des del panell seguirem pel camí asfaltat uns tres-cents metres més fins que a mà esquerra ens apareix una senda, anem per ací

Anant senda amunt, en poc de temps, arribarem al Terrer, una gran esplanada amb una immensa pedrera desgasta muntanyes a la dreta

A l'altra banda de l'esplanada tenim senyals verticals que ens marquen el camí cap a la font del Sister, hem de seguir recte.
En el recorregut que ens espera ara podrem gaudir d'un paratge d'ombra, fresc i ric en vegetació, ens sorprendrà per la seua frondositat.
En aquests primers metres de senda, a les nostres esquenes, començarem a observar dalt d'un tossal el castell de Palma, que en el seu dia va ser el castell d'Ador i Palma, situat actualment en terme d'Alfauir. Està declarat Bé d'Interès Cultural (BIC) i va formar part de la xarxa de castells que es va articular al voltant del castell de Bairén. Actualment, com la majoria de castells de les nostres muntanyes, es troba en ruïnes

Des de l'esplanada del Terrer arribarem en un tres i no res a la font del Sister passant primer per l'encreuament de la senda que ve des d'Alfauir

La font és una antiga font on abans sestejava el ramat que pasturava per la serralada, sol estar seca,  envoltada d'un espès matollar i enormes pinedes

Als pocs metres d'abandonar la font passarem per les Pedres Campana. Aquest nom és deu a que si les colpegem amb un tros de roca reprodueixen el so de les campanes

Foto de josep.e.f.94

El nostre camí seguirà pujant per una senda molt frondosa fins arribar al pla de les Estepes

En aquest punt ens trobem amb el que creiem que són les restes d'algun tipus de corral o vella construcció amb enormes murs de pedra en sec

En passar els corrals i a uns cent metres ens apareixerà a mà esquerra un encreuament amb un pal de senyalització, si ens desviem per aquesta nova senda arribarem al pic Ventura, on gaudirem de les millors vistes de la ruta i fins i tot unes de les millors de la comarca

Aquesta nova senda ens portarà en suau ascens fins al vèrtex geodèsic, aquest desviament és d'anada i tornada

Com hem comentat abans des d'ací dalt tenim unes vistes privilegiades de la Safor, són tres-cents seixanta graus de vistes espectaculars

El Circ de la Safor

La Cuta

L'interior de la Safor i la Vall d'Albaida

Ròtova i el Mondúver

El Mondúver i la serra Falconera

Bona part de la costa de la Safor

Després de gaudir d'aquest espectacle baixarem a l'encreuament d'abans, girarem a l'esquerra i empalmarem amb una pista, ací trobarem un senyal

Aquesta nova pista ens baixarà en aproximadament un quilòmetre al camí de la Plana on començarem a caminar per asfalt entre bancals fins arribar al pròxim encreuament senyalitzat

Des d'aquesta mateixa senyal només haurem de seguir recte sense desviar-nos, ens quedaran uns dos quilòmetres i mig per camí asfaltat per arribar a Ador, al cotxe i al final de la ruta de hui

1. ¡Hola, Ignacio! Curteta però interessant ruta per la Safor amb bones vistes i boniques sendes.
    Salutacions.

1. Hola Emilio, la veritat que ens va sorprendre per la seva frondositat, és una molt bona ruta per a estirar les cames i gaudir de les vistes.