La Lloma Llarga

27/03/2019

Aquesta vegada ens desplacem a la Marina Alta, la ruta de hui transcorrerà a cavall entre els termes de Llíber i Benissa, els quals formen part de la Vall de Pop, vall que es troba lligada al recorregut del riu Xaló o Gorgos, que recorre els termes de Benigembla, Murla, Parcent i Alcalalí, on s'obri la vall i trobem els municipis de Xaló, Llíber, Senija i Benissa en la costa.
Anem a fer una ruta circular d'aproximadament uns nou quilòmetres que ens permetrà recórrer la cresta de la Lloma Llarga i gaudir de les seues fantàstiques vistes.

Col·legi Laude Lady Elizabeth - El Cau - Corral del Cau - Col·legi Laude Lady Elizabeth

La ruta de hui comença al mateix aparcament del col·legi Laude Lady Elizabeth

Podrem aparcar el cotxe a la mateixa esplanada que serveix d'aparcament per al col·legi

Aparcament i inici de la ruta

Eixirem de l'aparcament i anirem cap amunt per carretera asfaltada la qual al poc de temps es convertirà en pista forestal

La pista i la lloma que anem a recórrer

Passarem per un parell d'encreuaments en els quals sempre anirem cap a la dreta, la consigna està clara: arribar fins a la cresta de la muntanya. La pista que anem seguint morirà en una espècie de mirador natural a on enllaçarem amb un sender

Final de pista i inici del sender

Vistes de la Vall de Pop des del mirador

A partir d'ací comença la part més entretinguda del nostre recorregut, un trajecte d'aproximadament dos quilòmetres i mig per la cresta de la Lloma llarga en continu ascens fins a arribar al vèrtex geodèsic del Cau. El sender no té pèrdua ni complicació, simplement és seguir serra amunt i gaudir de les panoràmiques que ens va oferint aquest recorregut a dreta i esquerra, és tracta d'un suau i llarg ascens per tot el cordal fins assolir el cim

El Penyal d'Ifac i la serra d'Oltà

El nostre sender

La Vall de Pop

La cresta de la Lloma Llarga

El Montgó

A l'esquerra el nostre objectiu, al fons la serra de Bèrnia i treu el cap el Puig Campana

L'últim tram de cresta, al fons dalt de tot està el Cau

El Cau

Una vegada al cim gaudirem d'unes fantàstiques vistes de la Marina Alta, seran molt semblants, per no dir iguals a les que hem tingut durant tot l'ascens

El Montgó i la cresta per la qual venim

El Penyal d'Ifac i la serra d'Oltà

La serra de Bèrnia

La serra del Ferrer i el Cavall Verd

Una vegada hem gaudit de les vistes seguirem recte per la cresta de la muntanya i al poc de temps ens desviarem a la dreta seguint les marques i els senyals, baixarem per un xicotet tram rocós i enllaçarem amb un sender que ens portarà fins al coll i el corral del Cau

El sender que ens baixarà de la cresta

El xicotet tram rocós

Sender pedregós

El corral del Cau

Una vegada al corral anirem cap a la dreta fins a enllaçar amb un caminet asfaltat. Una vegada arribem a la bifurcació amb el camí asfaltat seguirem cap a la dreta, passarem pel costat d'un corral i seguirem fins que el mateix camí s'acabe

Enllaç amb el camí asfaltat

La serra de Bèrnia i camps de cultiu

Una xicoteta casa-corral  a la vora del camí

Un pou d'aigua

Finalment, com hem comentat, la carretereta asfaltada morirà en una espècie de xicoteta esplanada, seguirem recte per la  senda que naix a l'altre costat

Aquest nou sender ens portarà pel barranc de Carretes o de les Cadiretes entre antics corrals abandonats. En aquest barranc la vegetació ha crescut molt i és molt densa, la senda es desdibuixa en algun tram i pot ser difícil de seguir, ja que la zona està plena de bosc baix.
Haurem d'estar atents per a no equivocar-nos de traçada en algun punt. Tot aquest recorregut és molt bonic i ombrívol. Recomanem pantalons llargs per a evitar rascades

Un dels corrals del barranc

El sender envaït per la vegetació en alguns trams

Trobarem algunes fites

Abancalaments al vessant de la muntanya

El barranc de les Cadiretes

Finalment, el sender morirà en una carretereta al costat d'un dipòsit d'aigua, arribarem a un camí de casetes i més avant a la CV-750, seguirem a la dreta i en uns sis-cents metres ens desviarem de nou a la dreta i arribarem al cotxe i al final de la ruta de hui

Final del sender del barranc