El barranc de l'Infern

06/02/2015

A la Marina Alta, entre muntanyes i cirerers, trobem les quatre poblacions que formen la Vall de Laguar; Benimaurell, Campell, Fleix i Fontilles. En aquesta vall trobem el Barranc de l'infern, testimoni del que molts consideren “La Catedral del Senderisme”. És una de les millors rutes que es poden fer en tot el territori valencià, amb més de 6.800 escalons de pedra, que tot amant del senderisme té l'obligació de realitzar; són sendes, escalons i camins amb molta història.

Fleix - Font Grossa - Forat de la Juvea - Aljub - Juvees d'Enmig - Font del Reinós - Juvees de d'Alt - Font dels Olbis - Benimaurell - Font de Benimaurell - Font Grossa - Fleix

Aparcarem i començarem la ruta a Fleix

Ver mapa más grande

De seguida veurem un panell on està tota la ruta indicada, eixirem de Fleix en direcció a Benimaurell i al poc de temps ens desviarem a la dreta per on marca el senyal

Per aquest camí ens toparem de cara amb un antic llavador i amb la font Grossa que estava sense aigua, un poc més endavant tindrem el senyal que ens marca la baixada cap als primers escalons

Ara comença lo bo i bonic, començarem a baixar fins arribar al Forat de la Juvea per un camí d'escalons, baixant per ací ja tindrem bones vistes del barranc pel qual hem d'anar i de la pujada que ens espera a l'altra part

Passarem pel famós forat de la Juvea per a seguir pels escalons

Baixarem i baixarem fins arribar al fons del barranc, mentre baixem veurem la pujada que ens espera

Ara ve la qual diria jo que és la pujada més dura de les tres que haurem de fer, no sé si per ser la primera i no estar calents encara, però a mi m'ho va semblar. Pujarem en ziga-zaga per prou escalons, cada vegada amb millors panoràmiques del barranc i fins i tot arribarem a veure el Montgó, és una passada de barranc, dels més bonics

Després d'un quilòmetre i mig de preciosa pujada arribarem a una espècie de caseta i a un aljub on es comença a suavitzar el recorregut

Ara seguirem una estoneta per pista asfaltada fins arribar a les Juvees d'Enmig. Les Juvees són un tipus d'hàbitat rural dispers localitzat per tota la Vall de Laguar. Es troben assentades a l'extrem nord-est del riu Girona. El topònim de les Juvees fa referència a antigues casetes de camp que històricament foren utilitzades com a llar en temps de recol·lecta, actualment algunes estan en runes i altres reconstruïdes. Distingiren entre les Juvees d'Enmig i les Juvees de D'alt

Continuarem la nostra marxa fent cas d'una senyal enganxada a un arbre, anirem cap a la Font de Reinós

Després d'una baixada seguint les marques del PR arribem a la font, en la qual es pot beure aigua pura i cristal-lina, font que antigament servia de reg a les hortalisses que conreava la gent que estiuejava a les Juvees

Pegarem un bon glop de la font i seguirem fins al barranc

Seguint les marques del PR començarem la segona de les pujades, que ens portaran fins a les Juvees de D'alt, conforme anem pujant anem tenint millors perspectives del barranc, t'adones de la història que envolten aquests camins, no obstant això, aquesta vall va ser l'últim reducte de la revolta dels moriscos valencians. Al novembre de 1609, davant de la seua debilitat es van rendir i van ser expulsats definitivament

En un quilòmetre de pujada arribarem a les Juvees de D'alt, pegarem una ullada a les casetes

Sembla que estan un poc abandonades o simplement s'utilitzen per guardar material o ferramentes

Seguim el senyal en direcció Benimaurell, la veritat que el camí està perfectament marcat pel PR-CV 147, no té pèrdua. Passarem per una espècie de refugi i un aljub, un poc més a l'esquerra tindrem un altre senyal

Ara ens encaminem cap a una baixada pel barranc per anar preparant-nos per a l'última de les pujades

Arribarem al fons del barranc i com no començarem a guanyar alçada pujant escalons, els volíem comptar tots però a hores d'ara ja hem perdut el compte, ens fiarem del que diuen que hi han més de 6.800

Finalment pujant i pujant la senda es farà planeta, ja ens podem donar per contents, hem pujat els més de 6.800 escalons. Boníssimes vistes del Montgó

Ara ja, abandonarem definitivament aquest meravellós barranc i empalmem amb una carretera per anar a Benimaurell, passant primer per la Font dels Olbis

Arribarem i passarem per Benimaurell i pel seu safareig i per la font del mateix nom

Seguint per ací arribarem a l'encreuament del principi per on hem començat a baixar escalons i a la font Grossa

Caminant un poc més arribem a Fleix, al cotxe i al final de la ruta de hui.

La ruta a Wikiloc

Powered by Wikiloc

1. Me l'apunte. Moltes gracies

1. Bé que fas, és una passada, 100% recomanable!!
      Un abraç

2. ¡Hola Ignacio! Sense dubte una gran ruta que tot senderista he de tindre al seu currículum.
    Un abraç.

1. Així és Emilio, encara no l'havia fet i la veritat que és preciosa i no defrauda, un barranc encantador, molt bonic i amb molta història!!