El Montgó des de la Plana

22/02/2015

On es fonen mar i muntanya trobem el vell Montgó, un dels paisatges més espectaculars del litoral valencià. Situat a la comarca de la Marina Alta, en els termes municipals de Dénia i Xàbia, és una de les siluetes més reconegudes de les nostres costes i va ser declarat Parc natural el 30 de març del 1987. Realitzarem una ruta curteta d'uns set quilòmetres i mig aproximadament partint des de la plana, pujarem i baixarem pel mateix lloc gaudint de les increïbles vistes que ens regala aquest colós pegat a la mar.

La Plana - Cim Montgó - La Plana

Començarem la ruta en el camp de tir de Dénia, que es troba a la carretera de Xàbia a Dénia. La ruta que veiem en Wikiloc comença un poc abans del camp de tir, ja que, abans si es podia aparcar ahí. Actualment està prohibit aparcar en aquesta zona, així que anirem amb el cotxe fins al camp de tir

Aparcarem sense problemes

Una vegada aparcats anirem a l'esquerra i buscarem una senda que ens portarà fins a la pista principal

Una vegada en la pista anirem a la dreta, ens portarà fins al panell de rutes, el sol comença a eixir i comença a il-luminar el Montgó

A part del panell trobarem un senyal que ens marca el camí cap al cim, peguem una ullada

Anem en direcció al cim i tot seguit trobarem un altre senyal

Ara començarem a pujar suaument en ziga-zagues per un sender evident i marcat que després d'un llarg discórrer i de manera contínua ens ha de portar quasi fins al cim, una pujada d'un quilòmetre i mig fins arribar a la cresta. Conforme anem guanyant alçada anirem tenint millors vistes, deixe unes quantes fotos d'aquesta part, no té pèrdua, només hi ha un camí pel qual anar

Finalment, pujant i pujant les vistes canviaran, ja podrem divisar el Penyal d'Ifac, la serra de Bèrnia, el Puig Campana ...

Ara comença el tram de la cresta, al principi tenim uns pals verticals de PR i després està ple de marques, no és molt complicada però si anirem amb un poc d'atenció. La cresta se li pot fa llarga a la gent que no estiga acostumada a caminar per aquests tipus de terrenys, és un terreny molt rocós i amb molt de lapiaz

Quan superem la cresta passarem per una espècie de senda penjada i ja ens encaminem a l'últim tram de la pujada

Caminarem un poc més i ja veurem el vèrtex geodèsic, estem a 752 metres i com sempre que es puja ací dalt, les vistes són molt bones, podem veure moltes de les serres de la província d'Alacant

Després de gaudir una bona estona de les increïbles panoràmiques que ens regala el vell Montgó tornarem al cotxe pel mateix camí de pujada, posant punt i final a la ruta de hui.

1. Respostes
    1. Hola Esther!
      Gràcies per comentar, és una gran ruta per una de les millors muntanyes que tenim!
      Un abraç

2. ¡Hola Ignacio! Gran muntanya, el Montgó, i un referent per a tots els senderistes. Bonica ruta per gaudir de les excepcionals vistes desde la seua cima.
    Un abraç.

1. Hola Emilio!
      És una de les millors muntanyes d'Alacant, sens dubte. Ruta curteta però les vistes ho valen, ara només em falta pujar des de Dénia que ja vindrà.