Serra de la Carrasqueta i el Cuartel

09/01/2015

La Carrasqueta és una serra situada als termes municipals d'Ibi, Alcoi i Xixona. El seu cim és troba a 1243 metres, mentre que el seu vèrtex geodèsic està situat 1205 metres. D'altra banda el vèrtex geodèsic del Cuartel està a 1036 metres. Realitzarem una bona ruta circular per a pujar primer al vèrtex i al cim de la Carrasqueta i després anar crestejant fins al vèrtex geodèsic del Cuartel. Com veurem aquesta serra es denomina així per l'abundància de carrasques en la seua part alta i és una zona molt abundant en bosc.

Inici - Mas Carrascar d'Anselmo - Mas - Refugi dels Esbarzerets - Vèrtex geodèsic La Carrasqueta - Cim de La Carrasqueta - Cuartel - Final

Començarem la ruta en una esplanada que trobem per una carretera plena de casetes

Ver mapa más grande

No tindrem problemes en aparcar ací

Només aparcar el cotxe pujarem a mà esquerra i veurem el primer senyal de la ruta

Anirem en direcció al Refugi dels Esbarzerets. Ara començarem a caminar per una pista que bàsicament ens pujarà fins al vèrtex geodèsic de la Carrasqueta

Passarem pel Mas Carrascar d'Anselmo, ací veurem un altre senyal

Seguirem pista amunt i ens trobarem de cara amb les ruïnes del mas de Concha Sello i l'ermita de Nuestra Sra. del Consuelo i un poc més amunt amb el que sembla ser una font

Sense abandonar aquesta pista veurem un altre senyal i en un quilòmetre arribarem a l'encreuament de camins que ens portarà cap al refugi

Anirem cap al refugi i seguirem per la pista arribarem al vèrtex, ací començarem a tindre bones vistes del Puig Campana, Aitana, la Penya del Migjorn i el Cabeço d'Or

En arribar al punt més alt de la pista ens desviarem a l'esquerra per una xicoteta senda, ens toparem de cara amb el vèrtex geodèsic de la Carrasqueta, el primer dels nostres objectius de hui

Estem a 1205 metres i tenim molt bones vistes de les muntanyes abans citades, també veurem el Benicadell i la Mediterrània

Ara tornarem a l'encreuament de camins d'abans del refugi i continuarem per la pista que va al costat d'una tanca

Per ací, als quatre-cents metres més o menys, saltarem la tanca i pujarem cap a la cresta de la muntanya. La tanca està caiguda, es nota que ja ha passat molta gent per ací

Res més pujar a la cresta les vistes fan que ens parem un bon ratet a contemplar l'horitzó. Els dos cims més alts d'Alacant, el Puig Campana i Aitana, l'imponent Cabeço d'Or i la Penya del Migjorn, són les mateixes d'abans, però no les podem parar d'observar

Aitana i el Puig Campana

El Cabeçó d'Or

La Penya del Migjorn

Ara començarem el recorregut per la cresta, és àmplia i fàcil de seguir, en tot moment trobarem punts grocs que ens van marcant el camí, només haurem de seguir-los

En molt poc temps arribarem al cim de la Carrasqueta, està marcat per una creu, és el punt més alt d'aquesta serra amb 1243 metres, el segon objectiu de hui, bones vistes des d'ací dalt

A partir d'aquest punt les vistes canviaran, deixarem de veure el Puig Campana i Aitana per anar tenint bones vistes del Maigmó i el Despenyador

Seguint els punts grocs baixarem de la cresta i empalmarem amb una nova pista per la qual anem a la dreta

Als cinc-cents metres apareix a mà dreta una senda, la seguim. Per ací ens apareixeran diversos desviaments a la dreta, nosaltres sempre cap a l'esquerra

Eixirem a una espècie de senda-pista i anirem a la dreta

Conforme anem avançant per aquesta senda començarem a divisar el vèrtex geodèsic del Cuartel i la bona pujada final que ens espera

Arribarem a un senyal i a la pujada final, ens farà suar un poquet prou la veritat

Finalment, arribem al nostre tercer objectiu de hui, el vèrtex geodèsic del Cuartel, a 1036 metres. Bones vistes del Maigmó

El Maigmó i el Despenyador

Una vegada coronat el tercer objectiu de hui tornem al senyal de baix i anem cap a Ibi. Anirem per pista i per senda seguint les marques del PR fins arribar a un encreuament on veurem una pista amb una cadena, anirem per ací fins a passar de llarg una caseta

En passar la caseta i en acabar la pista a mà esquerra apareix una xicoteta senda, baixarem per ací una poc camp a través fins a empalmar amb una altra senda

Anirem seguint aquesta nova senda, que vorejarà un barranc, per a eixir a una carretereta

Ara, al primer encreuament anirem a la dreta per a de seguida que puguem girar a l'esquerra i anar per un camí de casetes fins a una altra carretera, moment en el qual caminarem a la dreta fins arribar al cotxe i al final de la ruta de hui

La ruta en Wikiloc

Powered by Wikiloc

1. ¡Hola Ignacio!Quan veiem les teues entrades, pensem en el que es pot gaudir per les terres alacantines i les seues muntanyes. Però cal prioritzar i triar sempre les rutes que s'adapein millor a les nostres circusntàncies. Però temps al temps.
    Salutacions.

1. Hola Emilio!! El mateix em passa a mi quan veig el teu bloc,m'entren moltes ganes d'anar al nord, però el temps i les circumstàncies no ens ho permeten. Mentrestant disfrutem del que tenim per ací prop que no és poc.
      Un abraç!!

2. Pas a pas anirem descobrint les meravelloses raconades que amaga la nostra terra Ignacio, i amb el temps ampliarem fronteres!

3. Quanta raó tens Juan Luis, encara ens queda molt per descobrir al costat de casa i molt per veure fora d'ella!