L'embassament de Guadalest

15/02/2016

El recorregut que vos proposem hui transcorre per un dels llocs més bonics de la Marina Baixa: la Vall de Guadalest, situada entre les serres d’Aitana a un costat i la Xortà i la Serrella a l’altre. Formada pels pobles de Confrides, Abdet, Benifato, Beniardà, Benimantell i Guadalest se'ns presenta com un dels racons més espectaculars d'Alacant.
Farem una ruta circular per l’embassament de Guadalest de poc més de nou quilòmetres. L’embassament es va començar a construir l’any 1953 acabant-se en 1971, recull principalment les aigües del riu Guadalest i dels barrancs de la vall. És una ruta molt senzilla, apta per a tots els públics i molt recomanable per a tota la família.

Aparcament - Pressa - Beniardà - Aparcament

La ruta de hui comença al mateix embassament

Aparcarem en el pàrquing habilitat de l'embassament al qual s'accedeix des de la carretera CV-755

Inici de la ruta

La ruta no té cap complicació, es tracta de donar-li la volta a l'embassament. Passarem per la presa i després seguirem uns sis quilòmetres i mig per carretereta fins a arribar a Beniardà, per a després tornar per pista fins al punt de partida. El millor d'aquesta ruta són les fantàstiques vistes de la serra d'Aitana, la serra de la Xortà i dels bonics pobles que formen aquesta vall, entre els quals destaca Guadalest, una ruta apta per a qualsevol persona

Comencem la ruta, com hem dit, passant per la presa i com no fent unes quantes fotos del pantà. En passar-la comencem el nostre recorregut per la carretera, sol estar transitada per ciclistes o per altres senderistes, encara que també pot circular algun que altre cotxe, nosaltres ens vam creuar amb un cotxe i amb un tractor en tot el recorregut. A l’altra part del pantà ens trobarem amb un senyal del PR-CV 18, sender que puja fins al cim de la Xortà, de moment anem a seguir els seus passos

Ara només hem de caminar per aquesta còmoda carretera i gaudir de les vistes i l'entorn: Guadalest, Beniardà, Benimantell, Benifato, la serra d'Aitana, la serra de la Xortà, la Serrella, unes bones vistes que ens acompanyaran durant tota la ruta, deixe unes quantes fotos d'aquest tram

En aquest primer tram de còmoda i serpentejant carretera caminarem envoltats per un paisatge de bosc mediterrani format per pins, carrasques, argelagues, romaní ... alternat amb bancals d'ametllers i oliveres. Si tenim sort i mirem al cel podrem veure algunes de les aus que habiten aquesta vall, com l’àguila de panxa blanca ó el falcó pelegrí, entre d'altres. A ras de terra, a la part alta dels pins podrem observar algun que altre esquirol, també ens podem topar amb el gripau paridor, l’eriçó europeu, algunes musaranyes, conills i rèptils com els fardatxos

Més o menys als quatre quilòmetres ens apareixerà un encreuament de camins, tindrem un altre senyal del PR-CV 18 de la Xortà, nosaltres seguirem cap a l'esquerra, deixem el cim de la Xortà per a un altre dia

En uns dos quilòmetres més arribarem a Beniardà, bones vistes del pantà per ací, de la Penya del Castell de la Xortà i de Guadalest

Seguirem fins a passar pel pont que creua el riu Guadalest i ens desviarem a l'esquerra per una de les poques costeres de la ruta, passarem per la Fonteta Beltrà i arribarem a Beniardà

A l'entrada del poble ens espera un panell informatiu i un camí a mà esquerra que baixa entre bancals fins a l'embassament, per ací és per on ens desviem

Des d'ací tindrem unes de les millors vistes d'aquesta bonica vall

Ara baixarem per aquest nou camí, abandonarem l'asfalt per anar per pista. Més avall ens desviarem a l'esquerra per arribar als peus del pantà

Després de les fotos de rigor retornem un poc sobre els nostres passos per a tornar al camí principal, seguim cap a la dreta i ens trobarem un senyal que ens marca tres direccions: Beniardà, Benimantell i presa embassament Guadalest

Anirem en direcció presa embassament de Guadalest i en uns dos quilòmetres per aquesta còmoda pista tornarem al punt de partida i al final de la ruta de hui, això si, gaudint també d'unes bones vistes